Постановка учебной задачи.  

Вовлечь учеников в целенаправленную учебную деятельность можно при условии, если они чётко знают, осознают, что именно будут изучать на уроке, какого результата должны достичь. Сообщение темы, цели и задач урока способствует повышению организационной чёткости и целенаправленности урока.

На данном этапе учащиеся соотносят свои действия с используемым способом действий (алгоритмом, понятием и т.д.), и на этой основе выявляют и фиксируют во внешней речи причину затруднения. Завершение этапа связано с постановкой цели и формулировкой (или уточнением) темы урока.

Например;

1)Упражнение на определение лишних букв, слогов, слов.

Например, по теме «Кöр петкöдлысь кывбердъяс» предлагаю найти лишнее слово и по нему определить тему урока:

- Видзöдлöй дöска вылö. Лыддьöй кывъяссö, вуджöдöй.

(СОЛА, ВОТÖСА, ТШАКА)

- Мыйöн найö öткодьöсь? (Тайö кывбердъяс, артмöмаöсь эмакывйысь  суффикс отсöгöн)

- Кутшöм кыв лоö пишнöйöн? Мыйла? (Лишнöй кыв – «сола»; «вотöса» да «тшака» кывъяс петкöдлöны, мыйысь вöчöма предметсö, а «сола» кыв петкöдлö кöр).

- И сiдз, лишнöй кыв серти висьталöй талунъя урöклысь темасö. (Кöр петкöдлысь кывбердъяс)

- Гижам числö, тема.

- Пуктам ас водзö могъяс, мый тi тöдмаланныд урöк вылын тайö тема сертиыс. (1)Тöдмалам, кутшöм кöр петкöдлысь кывъяс ещö эмöсь коми кывйын. 2)Тöдмалам, кыдзи колана ногöн сёрнитны на отсöгöн)

2)Упражнения на определение, что в словах общего и чем они различаются. Например, по теме «Тöв»:

- Видзöдлöй дöска вылö. Лыддьöй кывъяссö, вуджöдöй. (Лымъялiс, кынмöны, йизис, кöдздöдiс)

- Мыйöн найö öткодьöсь? (Тайö кадакывъяс)

- А ёщö? (Тайö лоöмторъясыс овлöны тöлын)

- Мыйöн найö торъялöны? (Каднас: кынмöны – öнiя када кадакыв, лымъялiс, йизис, кöдздöдiс – колян када)

- И сiдз, кутшöм темаыс лоö талунъя урöклöн кывъяслöн öткодьлун сертиыс? (Тöв)

- А торъялöм сертиыс? Кутшöм када кадакывъяс тi энö на велöдöй? (Колян када кадакывъяс)

3)Буквенный диктант (на слух).

   Обучающиеся отгадывают понятия, которые описывает учитель, записывают только первые буквы понятий в том порядке, в котором учитель их произносит.

   Например, по теме «Миян рöдвуж»: кыдзи комиöн русский язык (роч кыв); сизим рöма (öшкамöшка); кыдзи рочöн пöсь сьöлöма (добродушный); кыдзи комиöн понедельник (выльлун); мый вöчöны пуяслöн коръясыс сёр арын (усьöны); сэтöр кодь коръяса, гöрд розъяса, зэв шома вотöсъяса неыджыд пу (жовпу). Ответ: рöдвуж.

4) Чтение с пометками INSERTприём работы над текстом, в котором ставятся определённые пометки возле каждого слова.

V

?

!

Кывйыс тöдса

(Слово известно)

Кывйыс абу тöдса

(Слово неизвестно)

Кывйыс мичаа юргö

(Слово красиво звучит)

- Гижöй тетрадьö кывбурсö, кыв дорас пуктöй V, кывйыс кö тöдса, ? – кывйыс кö абу тöдса, ! – кывйыс кö мичаа юргö. Тайö удж вылас сета 1 минут.

ЯшаV да МишаV

Ёльдорса?! вöрысь V

Вотiсны V чуман? тыр?

ГöрдV! сьöлаоз ?! .

- Мичаа лыддям. Кутшöм кывъяс тiянлы тöдсаöсь? Кутшöм кывъяс мичаа юргöны?

- А кутшöм кывъяс тiянлы абу тöдсаöсь? (Абу тöдсаöсь  - чуман, тыр, сьöлаоз)

- Мый позьö вотны? (Позьö вотны вотöсъяс, тшакъяс)

- А тайö кывбурын мый вотöны – вотöс или тшак? (Вотöны вотöс)

- Мыйла сiдзи чайтан? («Сьöлаоз» кывйын тöдса «оз» кыв, сiйö земляника)

- И сiдз, мый йылысь кутам сёрнитны урöк кылын? (Урöк вылын кутам сёрнитны вотöсъяс йылысь)

- Гижам числö, тема «Вотöсъяс».

- Кутшöм могъяс пуктанныд ас водзаныд, медым тöдмавны тайö тема йылысь? ( 1. Тöдмавны, кутшöм вотöс нимъяс ещö эмöсь коми кывйын.

2. Тöдмавны, кутшöм вотöсъяс позьö сёйны и оз позь сёйны.

3. Тöдмавны, кытчö позьö вотны вотöсъяссö)

 

Бесплатный конструктор сайтов - uCoz